niedziela, 24 marca 2013

Warszawa 2009


Nie wiem jak inni Blogerzy, ale ja bardzo lubię wycieczki po Polsce. Cztery  lata temu obraliśmy za nasz kierunek Warszawę. Zdjęcia, które poniżej przedstawiam nie są niestety rewelacyjne jakościowo, ale wtedy do dyspozycji pozostał nam dość wiekowy aparat. 

Pobyt w stolicy trwał trzy dni jedynie, jednak zaliczyliśmy najważniejsze dla nas miejsca.

Pierwszego dnia postawiliśmy na historię. W związku z moimi zainteresowaniami, nie mogło obyć się bez Powązek oraz odwiedzenia grobu Ireny Sendlerowej i Władysława Szpilmana. Odwiedziliśmy także Muzeum Powstania Warszawskiego oraz zobaczyliśmy pozostałości po getcie. Przypadkowo trafiliśmy także na Umschlagplatz. Liczne wojenne naleciałości w formie tablic czy innych upamiętniających wydarzenia II wojny światowej znaków przeniosły nas mentalnie do tamtych czasów. Przyznam szczerze, że oglądałam już wtedy „Czas honoru” i śledzenie losów serialowych bohaterów i tym samym Warszawy przyczyniło się w dużej mierze do obrania za cel podróży stolicy.  


Kolejne dni spędziliśmy w nieco ‘luźniejszy’ sposób. Zaliczyliśmy Łazienki, które bardzo mi się spodobały. Lubię tego rodzaju klimaty. Mieliśmy ustaloną trasę po Warszawie, zawierającą najważniejsze dla nas obiekty, tak więc zwiedzaliśmy stolicę spacerowo. W naszym repertuarze, ostatniego już dnia, nie zabrakło także ZOO.


Zastanawiam się czy inni Blogerzy mają tak, że po obejrzeniu jakiegoś filmu czy ulubionego serialu odczuwają później zwiększoną chęć obejrzenia miejsc filmowych akcji na żywo. Ja zdecydowanie tak. Wiadomo, że priorytetem są dla mnie zainteresowania i do pewnych miejsc nie ciągnęłoby mnie mimo obejrzenia licznych filmów, powstałych w konkretnym kraju czy mieście. Tak czy owak zapałałam ogromną chęcią zwiedzenia USA wzdłuż i wszerz, ale także odwiedzenia bardziej osiągalnych dla mnie terenów jak Zakopane, właśnie przez pryzmat obrazów telewizyjnych bądź kinowych. Tak mi się przynajmniej wydaje;)




23 komentarze:

  1. W Warszawie jest sporo miejsc wartych odwiedzenia, my też zrobiliśmy sobie wycieczkę kilka miesięcy temu po tym mieście, ale że byliśmy tam tylko trzy dni, to niewiele zdążyliśmy zobaczyć. W dodatku była okropna pogoda, więc powtórzymy to innym razem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również uwielbiam podróże po Polsce i nie tylko. Mam nadzieje, że w przyszłości stanę się takim małym podróżnikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mieszkałam w Warszawie, teraz przeprowadziłam się pod miasto ale bardzo tęsknię za rowerowaniem po Warszawie;) Fajna wycieczka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dokładnie w tym samym miejscu mam zrobione zdjęcie w Ogrodzie Saskim z fontanną w tle :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Próbuje namówić mojego Grześka do odwiedzenia Warszawy, jednak to miasto on nie koniecznie lubi... może kiedys da się namówić bo ja bardzo bym chciała w końcu tam jechać:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne zdjęcia; )
    Wycieczki zawsze śa fajne ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. W Warszawie nigdy nie byłam, mam nadzieję, że kiedyś uda mi się odwiedzić :D

    OdpowiedzUsuń
  8. filmy, jak filmy, ale zdjęcia bardzo zachęcają mnie do odwiedzenia konkretnych miejsc :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny blog, na pewno będę odwiedzał. Cieszę się, że tu trafiłem :) sam uwielbiam podróże, więc sporo inspiracji odnajdę u Ciebie :)
    http://nomorepainlife.blogspot.com/
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja bardzo lubię wycieczki po Polsce :)

    OdpowiedzUsuń
  11. moj brat mieszka w w-wie i jest w tym miescie zakochany!
    ja nie lubie duzych miast
    moglabym byc zona farmera ;)
    x
    x
    x

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś strasznie nie lubiłam Warszawy, ale po paru pobytach w tym mieście przekonałam się do niej :) Nawet chciałabym tam kiedyś pomieszkać.. A co do miejsc obejrzanych w filmach to mam tak samo.. szczególnie polecam Kraków, bo na żywo wszystko wygląda jeszcze ładniej niż na filmowych scenach:)

    OdpowiedzUsuń
  13. nie pamiętam kiedy ostatnio byłam w Warszawie chyba na wycieczce w podstawówce:)
    fajnie tak sobie zwiedzać ja to też bym chciałam odwiedzić Zakopane:)

    OdpowiedzUsuń
  14. ja jestem również typem podróżnika:) tam gdzie mnie korci to jadę. teraz do odhaczenia mam Góry Stołowe;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie w majowy weekend wybieram się w Góry Stołowe i okolice Kłodzka:)

      Usuń
  15. Dokładnie mało egzemplarzy jest na wysokich mężczyzn. Pan Narzeczony do niskich nie należy ma około 186 i trudno było coś znaleźć!

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne zdjęcia :) uwielbiam Twoje koty i Twojego bloga! P.S. Zostałaś nominowana do The Versatile Blogger Award na moim blogu i zapraszam do zabawy :) :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Super fotki ; ))
    zapraszam : http://nothing-is-beautiful.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. ja też bardzo lubię zwiedzać nasz kraj, jednak odkąd mieszkam za granicą do Polski głównie wpadam po to aby odwiedzić rodzinę ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię oglądać filmy W. Alena. Fajnie potem zwiedzać te miejsca, które widziało się na filmie.

    www.mojezycie-przedslubem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. zapraszam ponownie zatem do stolicy:D

    OdpowiedzUsuń
  21. Ewa też tak mam, że chciałabym zobaczyć te miejsca, w których przebywali bohaterowie moich seriali czy filmów. I na pewno Warszawa jest punktem do którego chciałabym dotrzeć (bo byłam tam 2 razy, ale właściwie tylko wpadałam i wypadałam).

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarze :)