piątek, 8 marca 2013

Książkowy post

Dzisiejszy post postanowiłam poświęcić książkom. Powodem tego jest niespodzianka jaka czekała na mnie po przebudzeniu na szafce nocnej. Z okazji dnia kobiet otrzymałam książkę, która wstrzeliwuje się w moje zainteresowania.



Obecnie jestem w trakcie czytania czterech książek: wspomnianej powyżej, 'Trafnego wyboru' J. K. Rowling oraz dwóch poniżej przedstawionych pozycji.  Nie da się ukryć, że lektury te są całkiem od siebie różne, każda wnosi coś innego:)



W ostatnim czasie przeczytałam także parę stricte historycznych książek. Szczególnie w pamięci pozostał mi 'Holokaust' G. Knoppa. Pomimo przepełnienia faktami historycznymi i liczbami, książka zawiera liczne wypowiedzi zarówno zbrodniarzy, jak i ofiar. Wszystko, w moim odczuciu, wyważone jest jak należy tak więc podsumowując: choć smutna i momentami przerażająca to zdecydowanie godna polecenia.


Żeby nie zwariować, w zbiorze ksiąg przeczytanych znalazły się również tzw. readersy. Próbowałam także przebrnąć przez przewodnik o Włoszech, niestety ich czytanie  nie jest moją mocną stroną. Skończyło się zatem na przestudiowaniu kilku toskańskich miast:)


Zastanawiam się jakie książki leżą w Waszym guście i co moglibyście polecić:)

9 komentarzy:

  1. Powodzenia życzę w czytaniu przewodnika po Włoszech, jest tam wiele ciekawych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, przyda się;>

    OdpowiedzUsuń
  3. przewodniki na pewno przydają się w planowaniu podróży, ale jakoś nie wyobrażam sobie studiowania ich od deski do deski od tak sobie, zwykle są nużące niestety
    poza tym nie czytałam większości wymienionych przez Ciebie książek poza Trafnym wyborem, więc czekam na Twoją opinie bo wszystko przede mną ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna ta książką na temat kociej psychologii ? Może powinnam sobie ją sprawić bo mój kot to straszna gaduła :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem dopiero za połową, ale dowiedziałam się z niej wielu wartościowych faktów, o których nie miałam pojęcia;) Generalnie jest ona oparta na dość wyczerpujących odpowiedziach na pytania zadawanych przez właścicieli kotów. Opisują oni 'swoje przypadki', często proszą o radę. Odpowiada koci psycholog. Zauważyłam jednak pewien minus: autorka trochę przegina, np. zaleca kuwetę na każdym z pięter mieszkania bądź domu. Wydaje mi się to trochę nadgorliwe i nieosiągalne w pewnych warunkach. Ja mam jedną, dwa koty i jakoś od paru lat nieźle prosperujemy;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś bardzo dużo czytałam o Holokauście, do tego stopnia, że obozy koncentracyjne śniły mi się po nocach.
    kolodynska.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że miałam kiedyś podobnie. Staram się więc od tamtej pory jakoś to równoważyć: czytam przez pewien okres np. miesiąc/dwa książki o takiej tematyce, a później robię przerwę na nieco przyjemniejsze klimaty;)

      Usuń
    2. Jak dobrze usłyszeć, że nie tylko ja miałam takiego hopla...
      Historia z okresu II wojny światowej zainteresowała mnie najbardziej, aż szkoda, że w szkole nigdy nie zdążyliśmy jej omówić :( dlatego chyba czytałam!

      Usuń
  7. Ambitnie:)I dobrze..trzeba czytać jak najwięcej:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarze :)