piątek, 9 czerwca 2017

Filmowo cz.2

Nadrabiam filmowe zaległości. Poniżej prezentuję obejrzane w ostatnim czasie filmy.

Złota dama (2015) - historia odzyskiwania zgrabionego przez nazistów obrazu przez jego prawowitą właścicielkę, Marię Altmann. Podczas seansu emocje nie sięgały zenitu (choć był jeden moment kiedy serducho waliło), ale oglądałam film z niemałym zainteresowaniem. Warto zaznaczyć, że opiera się on na autentycznych wydarzeniach. W moim doczuciu bardzo dobre kino, które skłania do refleksji. Polecam w stu procentach.

Umysł przestępcy (2016) - zachęciła mnie dość znana obsada jednak doborem tego repertuaru bardziej chciałam dogodzić mężowi aniżeli sobie. Film opowiada historię wszczepienia wspomnień zamordowanego agenta więźniowi. Ma to na celu pozyskanie tajnej wiedzy. Kino akcji fakytycznie chyba bardziej spodobało się mężowi, bo mi praktycznie w ogóle.

Zanim zasnę (2014) - tutaj także zachęciła mnie obsada (lubię Colina Firtha), ale nie tylko. Gatunek - thriller - także zrobił swoje. Film ma swój klimat, taki mroczny. Można obejrzeć, ale na kolana mnie nie powalił. Postać, w którą wciela się Nicole Kidman irytowała mnie, a jednak lubię darzyć głównego bohatera sympatią:)

Połączenie (2013) - thriller obejrzałam kilka miesięcy temu co prawda, ale nie przypominam sobie bym o nim wspominała. Opowiada on historię operatorki linii alarmowej, która obwinia się za śmierć dzwoniącej do niej ofiary seryjnego mordercy. Policjantka za wszelką cenę stara się zrehabilitować. Film trzyma w napięciu i choć wcielająca się w główną bohaterkę Halle Berry momentami irytuje to można wybaczyć i obejrzeć.

Trup (2012) - hiszpański thriller. Emocje może nie sięgają zenitu, ale ogląda się z zainteresowaniem. Nieprzewidywalny, intrygujący. Akcja rozwija się wokół zwłok kobiety, które znikają z kostnicy.

Kobieta w klatce (2013) - ekranizacja kryminału skandynawskiego. Ginie kobieta. Detektyw wraz z nowym partnerem starają się wyjaśnić zagadkę jej zniknięcia przed kilkoma laty. Film przypadł mi do gustu, dlatego bez wahania obejrzałam kolejną część.

Zabójcy bażantów (2014) - ta część podobała mi się chyba nawet bardziej aniżeli 'Kobieta w klatce'. Cieszę się, że jest to seria, bo główni 'dowodzący' śledztwem budzą sympatię i miło jest poznawać ich kolejne losy. O czym opowiada ta część? Do detektywa zgłasza się ojciec zaginionych przed laty nastoletnich bliźniaków. Początkowo Carl Morck zbywa interesanta, jednak gdy ten popełnia samobójstwo, wyrzuty sumienia biorą górę i śledztwo zostaje wznowione.

Czy obejrzeliście któryś z tych filmów? Co myślicie o nich? Pozdrawiam serdecznie:)



35 komentarzy:

  1. Kobieta w klatce i Zabójcy bażantów genialne, obejrzyj też Wybawienie, Ci sami detektywi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie widziałam żadnego z wymienionych filmów:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie widziałam żadnego, ale dwa bardzo mnie zainteresowały ;)
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. ostanio nie mam czasu na filmy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow! nie oglądałam żadnego....
    A powiem Ci, że ostatnio jak szukam inspiracji na filmwebie, to odechciewa mi się po 30 min poszukiwań... :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie słyszałam o żadnym z tych filmów. Chyba wstyd ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja na prawdę mało oglądam, bo nie słyszałam o żadnym z nich. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Rzadko oglądam jakiś film, ale zdarza mi się ;) Widziałam Połązcenie i bardzo mi się podobał :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zastanawiam się jakim kluczem oglądasz filmy bo tych nie kojarze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja ostatnio mam taki intensywny czas w życiu, że bardzo rzadko oglądam filmy :)
    Mam nadzieję, że podczas wakacji nadrobię zaległości

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam żadnego z tych filmów, nawet tytułów nie kojarzę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Z wyżej wymienionych najbardziej polecam hiszpański El Cuerpo (Trup). Jeśli ktoś chce obejrzeć dobry thriller. To mój jeden z pierwszych filmów hiszpańskich, które przekonały mnie do południowego kina.

    OdpowiedzUsuń
  13. NIESTETY NIC Z WYMIENIONYCH:)KTORY POLECASZ?:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie oglądałam żadnego z tych filmów. Wpisuję na listę i jak tylko Aja wróci do pracy, to chętnie obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. >Ewa jak znajdziesz czas to zapraszam w sobote 12 sierpnia na mojego bloga, gratka dla fanow kryminamow Camili Lackberg

    OdpowiedzUsuń
  16. buziaki powracam na bloga :)
    fajnie,że nadal jesteś pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Połączenie - dla mnie rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oglądałam złotą damę, piękny film! Też się wzruszyłam kilka razy. Generalnie nie lubię filmów o tematyce wojennej, ale ten był tak fajnie wyreżyserowany i w dodatku z moją ulubioną aktorką, że nie pożałowałam. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  19. "Zanim Zasne" czytalam. pamietam ze wynudzilam sie przy tej ksiazce co niemiara... film rowniez widzialam , troche zmieniony - np w ksiazce bohaterka pisze pamietnik a w filmie nagrywa wspomnienia , ogolnie moze byc ale nie powala.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie znam ani jednego filmu. Podejrzewam, że "umysł przestępcy " jest ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  21. Zawstydziłaś mnie - nie widziałam żadnego z nich...

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam Nicole Kidman, więc widziałam "Zanim zasnę". Pozostałe filmy mam do nadrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajne propozycję, sama muszę kilka recenzji na ten temat poczytać. uwielbiam książki, mogłabym pracować czytając :P

    OdpowiedzUsuń
  24. Wiaj Ewo.
    Trafiłam tutaj do Ciebie i postanowiłam coś napisać :)
    Kilka tytułów z listy kojarzę - kilka obejrzałam a na pozostałe zerknę o "Trupie" słyszałam bardzo pozytywne opinie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Oglądałam Połączenie i Zanim zasnę, ten pierwszy bardziej mi się podobał, w drugim rzeczywiście główna bohaterka trochę irytująca :) lubię czytać skandynawskie kryminały, więc filmy też powinny przypaść mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ingin memperoleh info judi lengkap agen judi terbaik di indonesia, segera dapatkan info terlengkapnya dengan berkunjungi ke situs yang kami siapkan dibawah ini.

    InfoPendek
    InfoJitu
    CheatPasti
    SitusPanas

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarze :)