wtorek, 18 kwietnia 2017

Filmowo - Ciało, Miasto 44, Colonia

Odkąd urodził się Antoni temat filmowy odpuściłam niemalże kompletnie. Ostatnimi czasy postanowiłam jednak nadrobić nieco zaległości. Przypomniałam sobie bowiem ile frajdy może dać obejrzenie dobrego filmu. Zaczęło się od Azylu, ale o nim już pisałam. W świątecznym okresie codziennie oglądaliśmy coś z mężem. A coż to takiego było?

Ciało (2003) - czarna komedia polskiej produkcji. Nienaganne opinie na filmwebie mnie nieco zwiodły, bo przerzucanie trupa z miejsca w miejsce nie do końca mnie bawiło... nawet jeśli trupem był Rafał Królikowski, którego pozytywnie odbieram. W zasadzie nie było chyba ani jednego momentu, który wywołałby uśmiech na mej facjacie. Nie mój klimat.

Miasto 44 (2014) - swego czasu było o nim bardzo głośno, dlatego cieszę się, że film obejrzałam. Muszę jednak przyznać, że doznałam lekkiego szoku, że obraz o tak ciekawej tematyce kompletnie nie przypadł mi do gustu. Męczyłam się niesamowicie, ledwo dobrnęłam do końca. Bywały momenty, że nie wiedziałam o co chodzi, co się tam w ogóle dzieje. Główny bohater też nie spodobał mi się zbytnio, wydał mi się mało charyzmatyczny jak na tak ważną postać, niewyraźny. Być może nie znam się na sztuce, ale z pewnością nie obejrzę tego filmu ponownie.

Colonia (2015) - niepozorny film, ale powalił mnie na kolana. W tym przypadku główni bohaterowie, jak dla mnie, są niesamowicie charyzmatyczni. Mowa zarówno o pozytywnych charakterach, jak i tych złych do szpiku kości. Bardzo spodobała mi się Emma Watson i Daniel Bruhl, wspaniale sobie partnerowali. Zmyślony (jak mniemam) watęk dwojga głównych bohaterów osadzony został w wydarzeniach rzeczywistych. Film opowiada bowiem o osadzie, która naprawdę istniała. Wiele postaci także jest autentycznych, jak chociażby założyciel Kolonii Dignidad  i jej przywódca zarazem - Paul Schafer. Streszczając w dwóch zdaniach film: Młody chłopak - Niemiec - przez swoją polityczną działalność na terenach Chile - zostaje uprowadzony i osadzony we wspomniannym obozie. Jego dziewczyna za wszelką cenę stara się go odnaleźć i do sekty zgłasza się na ochotnika. Niesamowite napięcie od samego początku niemalże. Co tu dużo pisać: emocje sięgały zenitu, a serducho waliło jak oszalałe. Polecam w stu procentach!:)

Czy widzieliście wymienione filmy? Jakie emocje wzbudziły?
Pozdrawiam serdecznie:)

12 komentarzy:

  1. Oglądałam tylko "Ciało". Moja opinia jest pozytywna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Colonia Dygnidad . Poruszający . Wstrząsająca historia . tym bardziej iż prawdziwa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filmy opowiadające prawdziwe historie poruszają najbardziej

      Usuń
  3. Spośród tych filmów znam tylko Miasto 44, ale mnie film bardzo się podobał :) Niektóre sceny bym wyrzuciła, bo były bez sensu, ale poza tym naprawdę było ok :p

    OdpowiedzUsuń
  4. miasto 44 oglądałam. bardzo krwawy... nawet dla mnie miłośniczki horrorów;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciało mnie bawił,ale oglądałam lata wstecz,nie wiem jak byłoby teraz ;)
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja niestety jestem teraz na takim etapie, że wolny czas na oglądanie filmów, mam dopiero wieczorem, jak dziecko padnie, ja wtedy też jestem tak padnięta, że po chwili tracę przytomność i tak oglądam sobie różne filmy na raty lub tylko urywkami. Zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Miasto 44" oglądałam, miałam bardzo dziwne uczucie po tym filmie... Resztą na pewno się zainteresuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja oglądałam tylko Miasto 44 i mnie mocno poruszył ten film. Z resztą jak każdy o tej tematyce. Nie mam nic do głównego bohatera. Najbardziej poruszyła mnie scena, gdy z ukrycia widział jak zastrzelony został jego młodszy brat, którego codziennie rozśmieszał przez okno, no i matka... Do teraz mam tę scenę przed oczami.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie oglądałam żadnego z tych filmów, ale Colonia chętnie obejrzę chociażby przez wzgląd na Emme Watson. A poza tym tak zachwalasz:) Polskie komedie zazwyczaj były dla mnie wątpliwej jakości, ale z całego serca mogę polecić Planetę Singli jeśli jeszcze nie oglądałaś:) Naprawdę super! I płakałam i śmiałam się, wszystkie emocje mi towazyszyły:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dawno,dawno temu oglądałem Ciało, jak dla mnie średnie,aczkolwiek nie jest ten film jakiś tragiczny,z tego co pamiętam. Z wymienionych przez Ciebie dodatkowo planuję obejrzeć Miasto 44,jeśli będzie taka okazja i ochota na film.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarze :)