wtorek, 2 czerwca 2015

Detektyw (True Detective) - serial

Kilka dni temu zakończyłam swoją przygodę z pierwszym sezonem 'Detektywa'. Serial składa się z ośmiu godzinnych odcinków jedynie. Przyznam, że pozytywne opinie, zapoznanie się z oceną i zarysem fabuły oraz doborowa obsada (Woody Harrelson, Matthew McConaughey, Michelle Monaghan) sprawiły, że nie miałam wątpliwości i z wielkim zaciekawieniem zabrałam się za oglądanie serialu.
Fabuła dotyczy poszukiwania seryjnego mordercy/ morderców młodych kobiet (w późniejszych odcinkach nie tylko pań) przez parę policjantów/detektywów, których wzajemne relacje można opisać powiedzeniem: kto się czubi, ten się lubi.
W moim odczuciu serial zaczął się rozkręcać mniej więcej w połowie. Uważam jednak, że niepowtarzalny klimat i świetna gra aktorska sprawiają, że obraz ten zasługuje na wysoką ocenę. Myślę, że miłośnicy kryminałów będą usatysfakcjonowani.
Nadmienię przy okazji, że drugi sezon nie będzie miał nic wspólnego z sezonem pierwszym zarówno pod względem fabuły jak i bohaterów. Pojawią się nowe, znane nazwiska takie jak: Rachel McAdams, Colin Farrel czy Vince Vaughn. 
Czy ktoś z Was oglądał 'Detektywa'? Jeśli tak czy przypadł Wam on do gustu?

41 komentarzy:

  1. Oglądałam i od pierwszego odcinka zakochałam się w tym serialu. Szczególnie Matthew mnie zauroczył i zaskoczył. Duszny klimat, świetna gra aktorów i scenariusz, mistrzostwo. Oby druga seria dorównała choć w połowie pierwszej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba się skusze w lato ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musze przyznac, ze jestem do tylu z filmami i z serialami, ale kryminaly bardzo lubie czytac.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie oglądałam. Mam problem z filmami, ktore nie kończą sie na jednym odcinku

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie oglądałam, ale chyba zacznę, bo sesja się zbliża i nie wiem jaką znaleźć wymówkę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie oglądałam tego serialu, ale myślę, że przypadnie Ci do gustu serial Krew z krwi który wciągnie Cię od pierwszego odcinka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie oglądałam tego serialu. Szczerze mówiąc to ja w ogóle nie oglądam seriali.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o tym serialu. U nas króluje Gra o Tron. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dopiero mam zamiar się zabrać za ten serial bo znajomy mi polecił :) Twoja opinia dodatkowo mnie zachęciła, dam Ci znać jak już uda mi się obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie oglądałam, ale ogólnie lubię kryminały, więc myślę, że jest szansa, że przypadłby mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie oglądałam tego serialu, ale lubię takie kryminały

    OdpowiedzUsuń
  12. Co kto lubi. Mnie odrzuca twórczość wielu artystów uważanych za wybitnych, trudno mi argumentować, dlaczego, ale to się po prostu czuje - nigdy nie jest się w stanie wytłumaczyć, dlaczego coś się podoba, a z jakich powodów nie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie widziałam, ale teraz mam ochotę zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie słyszałam o tym serialu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie oglądałam, ale może się skuszę jak skończę ostatni sezon NCIS :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja w ogóle nie jestem na bieżąco z filmami i serialami. ;) Może jak się przeprowadzimy i będzie porządniejszy internet.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja pierwszy raz słyszę o tym serialu. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Szczerze to nie oglądałam, ale zachęciłaś mnie.
    Jestem fanką filmów i książek sensacyjnych/kryminalnych/thrillerów. Tylko, że do tej pory nie spotkałam się jeszcze z dobrym serialem o tej tematyce :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja nie oglądałam i pewnie nigdy nie obejrzę - brak czasu:) Ale moja siostra pewnie pochłania, bo ona jest serialomaniaczką:) Najważniejsze, że wciąga!

    OdpowiedzUsuń
  20. Obejrzałam ostatnio pierwszy odcinek :) Bardzo w moim stylu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja niestety nie, wiec nie mam zdania na ten temat...

    OdpowiedzUsuń
  22. Czuje, że mógłby mi się spodobać :) lubię takie klimaty w serialach

    OdpowiedzUsuń
  23. Pierwsze słyszę. Obecnie oglądam jedynie "House of cards" i "GoT" :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Też pierwszy raz słyszę ale może się skuszę chociaż na jeden odcinek :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Właśnie mi przypomniałaś o tym serialu :). Obejrzałam pierwszy odcinek tylko ale miałam zamiar obejrzeć całość. Miałam....

    OdpowiedzUsuń
  26. Właśnie mi przypomniałaś o tym serialu :). Obejrzałam pierwszy odcinek tylko ale miałam zamiar obejrzeć całość. Miałam....

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie miałam okazji oglądać, ale mógłby mi się spodobać :)) Dzięki za wizytę u mnie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie oglądałam, ale czuję że przypadłby mi do gustu:)

    OdpowiedzUsuń
  29. podobno drugi sezon od pon w hbo. slyszalam ze serial dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Rarytas, zwłaszcza te nazwiska :) muszę obczaić.

    OdpowiedzUsuń
  31. Dużo pozytywnych opinii na temat tego serialu.
    Ja mimo mnóstwa czasu jakie dane jest mi obecnie przez "rosnący brzuszek" nie mam kiedy rozpocząć w końcu oglądać:)
    Chociaż czy aby na pewno nie ma tam "nieodpowiednich scen" dla przyszłych mam? :)

    OdpowiedzUsuń
  32. jesli leci tylko w HBO to nie mam jak ogladnac;/ ciekawe kiedy puszczaja i czy w tych godzinach w ogole jestem w domu;/

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie znam, ale kiedy obejrzę te aktualne chętnie zerknę :P Zapraszam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie oglądam seriali. Praktycznie każdy nudzi mnie po kilku odcinkach.

    OdpowiedzUsuń
  35. oo moze się skusze na Twoją propozycję, bo w sumie jak narazie skonczył się moj serial wiec moze i ten przypanie mi do gustu :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Seriale? Tak, Kryminały? Nie.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarze :)